Özel okulculuğun gelişmesi için özveriyle ve gayretle çalışan ÖZDER Konya Şubesi özel okul matematik öğretmenleri için Bayır Diamond Hotel’de “Matematik Eğitiminde Beceri Temelli Soruların ve Etkinliklerin Kullanımı, Matematiksel Modelleme ve Matematik Okuryazarlığı” başlıklarında seminer düzenledi.

Selamlama konuşması için kürsüye gelen ÖZDER Konya Şube Başkanı ve aynı zamanda Geometri Öğretmeni olan Gürkan GÜLCEMAL, matematikle alakalı olarak iki sorunun sürekli gündeme geldiğinden bahsetti. “Matematik günlük hayatta ne işimize yarar ve matematiği kolay öğrenmenin bir yolu var mıdır? soruları yüzyıllar boyunca sorulmaktadır. Günümüzde bilgi birikimi çok hızlı artıyor ve artık kitaplara sığmayacak, sınıfta öğretilemeyecek hale gelmiştir. Bu yüzden, bireylerin bilim okuryazarı, fen okuryazarı ve matematik okuryazarı olması öğretimsel hedeflerin başında gelmeye başlamıştır.” Matematik okuryazarlığındaki artışın devam etmesi için yeni araç ve yöntemlere fırsat verilmesi gerektiğini vurgulayan Gülcemal, “İçinde bulunduğumuz çağa uygun olarak matematikte en sık karşılaştığımız “Günlük hayatta ne işimize yarayacak?” sorusunun cevabı da içinde bulunulan çağın ihtiyaçları doğrultusunda gelişiyor. Teknoloji ilerliyor, uygulama alanları farklılaşıyor, matematik farklı dünyaların kapılarını da açmaya başlıyor. Hal böyle olunca her alan gibi matematiğin de teknoloji çağına ve yeni nesil öğrencilere uygun olarak işlenmesi şart oluyor.” Dedi.



ÖZDER Konya Şubesi Eğitim Komisyonu adına konuşan Barış Çağlayan ÇAKIR, “Matematik okuryazarlığı gerçek hayattaki problemleri matematik kavramları ile düşünebilme-tahmin etme ve hâlihazırdaki bilgiyi yorumlayıp gerçek hayata uygulayabilme becerileri olarak tanımlanır. Matematik okuryazarlığı kazanmış bir kişi; sosyal, politik ve ekonomik işlerde ne tür matematiksel ilişkiler olduğunu daha iyi görür. Matematik, ülkemizde pek çok öğrencinin zorlandığı bir alan olarak görülüyor. Bu önyargının kırılması için ise matematiksel ve analitik düşünmenin öğrenilmesi gerekiyor. Bu noktada pratik yapmak matematik mantığının kavranması açısından oldukça önemli. Yaşanan süreç itibariyle özel okullar, MEB ve akademik dünyanın daha fazla iş birliği yapması gerekiyor.” Dedi.

Dr. Öğretim Üyesi İbrahim ÇETİN ve Dr. Öğretim Üyesi Mustafa AYDIN tarafından yapılan sunumlar iki oturumdan oluştu. İlk oturumda “Matematik Eğitiminde Beceri Temelli Soruların ve Etkinliklerin Kullanımı, Matematiksel Modelleme ve Matematik Okuryazarlığı” başlıklı sunumlar gerçekleştirilirken, ikinci oturumda atölye çalışması yapıldı. Programa katılan öğretmenlere katılım sertifikaları takdim edildikten sonra fotoğraf çekimi ile program sona erdi.